مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴
۰ نفر

مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس گفت: برای مقابله با ویروس کرونا ترس و اضطراب را مدیریت کنید.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی محسنی مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی و بیماری کرونا، مجموعه بهداشت و پزشکی بخشی از نظام مراقبت را اعلام کرده است.

او با اشاره به اضطراب و ترس‌هایی که در خصوص ویروس کرونا وجود دارد، ادامه داد: علاوه بر خود مراقبتی که شهروندان در شرایط فعلی باید انجام دهند بهره‌مندی از خدمات مشاوره می‌تواند کمک‌کننده باشد.

مصطفی محسنی اضافه کرد: خط شماره مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب در خصوص سلامت روان به شهروندان مشاوره می‌دهد.

مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس تصریح کرد: بحرآن‌همیشه قابل پیش‌بینی نیست، ولی آمادگی می‌تواند کمک‌کننده باشد.

وی با اشاره به سیستم ایمنی بدن، گفت: این سیستم هم بُعد جسمی و هم بُعد روانی دارد.

مصطفی محسنی گفت:  بُعد جسمی در حوزه تخصصی افرادی همچون پزشکان و متخصصان تغذیه است، سیستم روانی افراد از الگویی برخوردار است که اگر در بحران‌ها برآورد و ارزیابی افراد از بحران و موضوع فاجعه‌آمیزتر باشد و از حد و حدود واقع‌بینانه آن بیشتر باشد مقابله هم تضعیف می‌شود.

وی گفت: نظام مراقبت به‌اندازه کافی به شهروندان آموزش داده‌شده است، بُعد روانی می‌تواند حداقل‌هایی را برای ما به وجود آورد تا بتوانیم با ویروس کرونا مقابله کنیم و آن‌هم این است که افراد با آرامش و تسکین بیشتر، اضطراب و ترس را مدیریت کنند.

مصطفی محسنی بیان کرد: اگر استرس زیاد شد می‌تواند سیستم ایمنی افراد را تضعیف کند که درنتیجه مقابله با ویروس کرونا ضعیف‌تر می‌شود.

مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس تصریح کرد: در خصوص کودکان و افرادی که از آن‌ها مراقبت می‌کنیم و در قرنطینه خانگی به سر می‌برند محیط خانه را طوری مهیا کنیم که به‌صورت عاطفی پیش برود و بسیاری از کارها در خانه انجام شود.

وی گفت: والدین باید از صحبت درباره ویروس کرونا در منزل خودداری کنند و از این موضوع کمی فاصله بگیرند چراکه ذهن کودکان به‌اندازه بزرگ‌سالان آمادگی کافی برای این موضوع را ندارد.

مصطفی محسنی اضافه کرد: گفت‌وگو درباره ویروس کرونا می‌تواند اضطراب شدیدی را به کودکان و افراد منزل منتقل کند و در پی آن مشکلات رفتاری به وجود آید.

مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس ادامه داد: انتظار است ازنظر مدیریت لحظه بتوانند هم خودشان در شرایط بهتری قرار بگیرند و هم با ایجاد فعالیت‌های مطلوب در منزل همچون برنامه‌های سرگرم‌کننده فضا را از موضوعات مربوط به ویروس کرونا خارج کنند و نظام مراقبت را مدنظر قرار دهند.

کد خبر 488996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha